Пятница, 29.03.2024, 19:00
Приветствую Вас Гость | RSS

Детская библиотека г.Вилково

Поиск
Форма входа

Наш банер
Герб України
Герб Вилково.
Запорозький козак
Вилково
Князь Володимир
Одесская область
ПРО КОЗАКА ГОЛОТУ
Города и села
Статистика

Онлайн всего: 1
Зайцев: 1
Пользователей: 0

Рефераты

Главная » 2013 » Июль » 15


ЯК ВІДБУВАЄТЬСЯ ХРЕЩЕННЯ РУСІ.

Пам'ятник "Хрещення Русі" в 988г

.

З самого початку хотілося б домовитися про те, що ми будемо розуміти підсловосполученням "Хрещення Русі". Цей вислів як би припускає наявністьв минулому одноразового події: швидкого і повсюдного прилучення дохристиянства всього народу, цілої країни - Давньої Русі. Тим часом такогоподії вітчизняна історія не знає. Був тривалий, що розтягнувсяна кілька століть процес введення християнства якдержавної релігії централізованої Київської держави. Офіційнепочаток цього процесу, поступово готувати всім попереднімрозвитком давньоруського суспільства, поклав князь Володимир, що хрестив в 988році тільки мешканців своєї столиці, а в наступні роки - і населення низкиінших міст Київської Русі.

Не можна називати прилучення до християнства одних лише киян
«Хрещенням Русі», цим ми допускаємо грубе порушення елементарноїлогіки, відоме під назвою підміни понять. Один з початкових моментівтривалого процесу християнізації Київської Русі недозволеноототожнювати з усім процесом, у багатьох складається враження, щоце одномоментне і цілком закінчену подія, а 988 рік вважаютьчасом затвердження християнства в давньоруському суспільстві. Хрещеннякиян князем Володимиром (це вже "другого хрещення Русі") - лише початокакції князів Володимира та Ярослава з насадження християнства в межахцентралізованої Київської Русі: хрещення новгородців, а також жителівінших давньоруських міст, розташованих головним чином на водному шляхувід Києва до Новгороду. Подія 988 року наша православна церква вважаєофіційним прийняттям християнства на Русі і нещодавно відзначила тисячолітнійювілей з цього приводу. Однак потрібно розділяти два поняття: "Хрещеннякиян "і" Хрещення Русі "- перша подія пройшла в один день, а другого --ціла епоха, що розтягнувся на століття. Далі мова піде про именоцілої історичної вісі в житті наших предків і про роль християнізації Русі.

Русь на порозі "Хрещення"

Вірування східних слов'ян IX-X століть являла собою складнепереплетіння релігійних уявлень релігійних уявлень, людинапоклонявся силам природи: води, вогню і землею. Поклоняючись, воді він вірив уїї цілющу силу, пов'язував родючість землі з дощем, послань небом.
Уявлення про земний вогонь здавна пов'язували з вогнем небесним --сонцем, що дає тепло і світло. Вірили в очищувальну силу вогню - звідси ізвичай стрибати через вогонь в ніч Івана-Купала. З перетворенням землеробства восновний вид господарства і зі зміною у зв'язку з цим соціальних відносин,людина частіше став уособлювати ті явища природи, з якими був пов'язанийпобут землероба. Земледельческий культ яскраво відбився в святах на честьсонячного бога.

Існує два розхожих думки про стан духовної культурислов'янських народів нашої країни. У першому хрещення киян розглядаєтьсясучасними церковними авторами як початок культурного прогресудавньоруського суспільства, - прогресу, зводиться до простого засвоєннявізантійських еталонів культури нашими предками, нібито не мали за душеюнічого, крім природного геніальності, що розуміється як здатність до швидкогоі глибокому засвоєнню готових культурних форм. З іншого боку більшглибокий аналіз культурної спадщини нашої країни показує, що дочасу прийняття християнства російське мистецтво знаходилося на доситьвисокого ступеня розвитку. Більше тисячі років російської народної творчості,російської писемності, літератури, живопису, архітектурі, скульптурі,музиці. Тим часом засвоєння і творче переосмислення елементіввізантійської культури, що потрапили на Русь під час християнізаціїдавньоруського суспільства (християнство в даному випадку виступала в роліпростого передавача цих елементів), стали можливими тільки тому, що вдохристиянської Русі не було якогось культурного вакууму, а існувавдостатньо високий рівень розвитку духовної культури.

Богослови сучасного російського православ'я прагнуть зв'язати воєдинодва процеси: християнізацію Давньої Русі і виникнення давньоруськоїдержавності, причому зв'язати так, щоб перший процес сприймавсяяк першооснова друге. Історики ж вважають, що Давньоруськадержава виникла більше, ніж за століття до хрещення киян і сталоісторичною реальністю задовго до релігійної акції київського князя
Володимира Святославовича. Освіта держави - не початок, апевний підсумок суспільного розвитку, перехід у нову якість,якому передував тривалий підготовчий період, тривалийпроцес поступового нагромадження кількісних змін у суспільномужиття Стародавньої Русі. Отже, становлення російської державностівідбувалося в ще більш давні часи. До того ж логічно припустити,що носильні насадження християнства можливо лише за тієї умовиєдиного, сильної держави. Відомий факт, що масова християнізаціязустріла запеклий опір з боку язичників.

Хрещення князя Володимира.

При князі київському Володимира (978-1015) відбувається подія видатногозначення, що визначило подальший шлях розвитку Русі - прийняттяхристиянства.

У перші роки свого правління князь Володимир, який одержав язичницькевиховання в Новгороді, куди його у восьмирічному віці направив княжити
Святослав (в 970 році), показав себе старанним язичником. "І став Володимиркняжити в Києві один, - говорить літопис, - і поставив кумири на пагорбі затеремному двором: дерев'яного Перуна із срібною головою і золотими вусами,потім Хорса, Дажбога, Стірбога, Симаргла і Мокоша. І приносили їм жертви,називаючи їх богами ... І стала нечиста та кров'ю земля Руська і пагорб той "(під
980 рік).
В "Слові про Закон і Благодать" святитель Іларіон, Митрополит Київський,пише про князя Володимира: "Прийшов на нього відвідування Вишнього, глянуло нанього всемилостиве око благого Бога, і засяяв у серці його розум. Вінзбагнув суєту жертву омани І звертався до Єдиного Бога, що вчиниввсе видиме й невидиме. А особливо завжди він чув про православну,христолюбиві і сильні вірою землі грецької ... Почувши все це, запалаввін духом і зажадав серцем він бути християнином і навернути всю Землю вхристиянство. "

Зрозуміти перевагу християнства над язичництвом і стати християниномкнязю Володимиру було тим легше, що він, за словом Митрополита Іларіона,володів "добрим глуздом і гострим розумом" і мав можливість ознайомитися зхристиянством у себе в Києві, де давно вже існували християнські храмиі відбувалися богослужіння слов'янською мовою.

Щодо питання про час і місце хрещення князя Володимира єкілька версій. Згідно загальноприйнятій думці, князь Володимир прийнявхрещення в 998 році в Корсуні (грецький Херсонес у Криму); по другомуверсії князь Володимир хрестився в 987 році в Києві, а по третій - у 987році в Васильєва (недалеко від Києва, тепер м. Васильків). Найбільшдостовірної мабуть варто визнати друге, так як чернець Яків, і преподобний
Нестор згідно вказують на 987 рік; чернець Яків говорить, що князь
Володимир після хрещення жив 28 років (1015-28 = 987), а також що на третій рікпо Хрещенні (тобто в 989 році) здійснив похід на Корсунь і взяв його;літописець преподобний Нестор говорить, що князь Володимир хрестився в літо
6495-е від створення світу, що відповідає 987 року від Різдва Христового
(6695-5508 = 987).

Прийнявши хрістіаннскую православну віру, князь Володимир (у хрещенні
Василь) зважився "звернути всю Землю в християнство". Великого князя
Володимира спонукало до цього не тільки релігійне натхнення. Вінкерувався, звичайно, і державними міркуваннями, бо дляросійського народу християнізація означала прилучення до високої культурихристиянських народів і більш успішний розвиток своєї культурної тадержавного життя.

Київська Русь мала давні зв'язки з християнською Візантією, звідки вжепроникало на Русь східне Православ'я. Мабуть з метою більш успішногоздійснення своїх задумів і сподіваючись отримати з Візантії необхіднудопомогу, особливо в справі організації церковного управління та розвиткудуховної культури, князь Володимир набирає спорідненість з візантійськимиімператорами (співправителями) Василем II (976-1025) і Костянтином (976 -
1028) в Херсонесі (Корсуні) на їх сестрі Анні. Повернувшись до Києва здружиною-грекинею, грецьким духовенством, привізши в свій стольний градрізну церковне начиння і святині - хрести, ікони, мощі, князь Володимирприступив до офіційного запровадження християнства на Русі.

Хрещення киян князем Володимиром.

Перш за все князь Володимир хрестив 12 своїх синів і багатьох бояр. Віннаказав знищити всі ідоли, головного ідола - Перуна скинути в Дніпро,а духовенству проповідувати в місті нову віру. У призначений деньвідбулося масове Хрещення киян у місця впадання в Дніпро річки Почайни.

"На наступний же день, - каже літописець, - вийшов Володимир з попамиЦарицин і корсуінскімі на Дніпро, і зійшлося там людей без числа. Вошді вводу і стояли там одні до шиї, інші по груди, мол ... Читать дальше »
Просмотров: 1858 | Добавил: rusy | Дата: 15.07.2013 | Комментарии (0)



План

Вступ

1. Поява християнства на Русі

2. Літописна легенда про "іспит віри"

3. Прийняття християнства Володимиром

4. Охрещення киян і новгородців

5. Повість минулих літ. Хрещення Русі

Висновок

Список використаної літератури

Вступ

християнство володимир історичний релігія

Як зазначають дослідники, впровадження християнства в Київській Русі-Україні не становило одномоментного акту. Це був тривалий процес, що зазнав впливу різноманітних чинників: ідеологічних, політичних, духовно-культурних. Прийняття християнства як офіційної релігії наприкінці 1 тис. принесло Київській Русі неабиякі зовнішньополітичні здобутки. Вона прилучалася до кола цивілізованих держав, позбавлялася статусу "варварської" країни. Такі чинники, як універсалізм християнства, освячення ним централізованої монархічної влади, здатні були сприяти подоланню міжплемінних чвар серед східних слов'ян-русичів, консолідації давньоруської народності, зміцненню централізованої ранньофеодальної держави з центром у Києві. Мабуть, тому необхідність християнізації усвідомила передовсім києворуська правляча еліта — представники князівської влади. Саме політичні розрахунки переважали на перших етапах долучення Русі до християнства: то було прагнення прийняти не стільки нову віру, скільки нову, ефективнішу політичну ідеологію та забезпечити Русі рівноправне становище в колі християнських держав. Особливо важливими були відносини з могутнім сусідом — Візантійською імперією.

Першою відомою спробою офіційної християнізації вважається "Аскольдове хрещення": у 867 р. Аскольд, перший з київських князів-християн, прийняв нову віру. В 9)5 р. відбулося хрещення київської княгині Ольги, також із зовнішньополітичних розрахунків на зміцнення династійних контактів з Візантією. Тоді ж з'явилися перші християнські храми в Києві. Нарешті, з 988 р., за князя Володимира, почався найпотужніший етап державної християнізації ("хрещення") Русі. Щоправда, спочатку Володимир спробував провести державну релігійну реформу на традиційних язичницьких засадах, створивши язичницький пантеон на базі державного культу бога Перуна, покровителя князівської влади. Однак ця реформа виявилася невдалою та політично неефективною, і Володимир звернувся до досвіду впровадження монотеїстичних релігій у сусідніх державах. Відомою є легенда про "вибір віри" Володимиром — вибір між ісламом, іудаїзмом та християнством. Очевидно, що саме досвід Візантії — культурно розвинутої централізованої країни з могутньою імператорською владою — тоді став головним аргументом цього вибору. Проте офіційну християнізацію своєї країни князь Володимир здійснив не під опікою Константинополя, а самостійно, керуючись ідеєю створення незалежної самочинної церкви. Він не прийняв християнство безпосередньо від Візантії. Володимир захопив кримське місто Корсунь (Херсонес), одружився там з візантійською царівною Анною, охрестився і провів перші хрещення в Київській землі за допомогою корсунського духовенства, опозиційно налаштованого щодо Константинополя. Так Русь уникнула васального підпорядкування візантійським імператорам та константинопольським патріархам. Києворуська держава змогла надалі претендувати на рівноправне місце серед християнських держав та на утворення самостійної церкви. [2]

1. Поява християнства на Русі



Християнство вже знали на Русі. Перше знайомство з ним відбулося, мабуть, близько середини IX ст. Так, в окружному посланні константинопольського патріарха Фотія від 866 року говориться, що руси напали на Константинополь, завдавши столиці відчутного удару, і після цього вирішили охреститись. Ймовірно, що охрестилася якась частина руських воїнів. Про це ж охрещення русів згадує і Константин Багрянородний. "І народ Русів,— пише він,— войовничий та безбожний, імператор Василій щедрими подарунками золота, срібла та шовкового одягу схилив до переговорів і умовив їх охреститися".

Християнство поширилося серед князівського оточення. При укладенні договору Ігорем з Візантією у 945 році руські посли-язичники присягалися ім'ям Перуна, а руські посли-християни — ім'ям "бога-вседержителя" і перед "чесним хрестом". В літопису з цього приводу сказано, що коли порушать присягу християни, "то приимут месть от бога-вседержителя", а коли язичники — "да не ймуть помощи... от Перуна".

Язичник Ігор і руси-язичники ходили для присяги на пагорб до ідола Перуна, а руси-християни — до церкви святого Іллі, яка вже була тоді в Києві. Цікаво відмітити, що ця перша в Києві церква була присвячена святому Іллі, на якого перейшли риси Перуна, язичеського бога-грому і блискавки. Святий Ілля, за народними легендами навіть недалекого від нас минулого, під час грози носився по небу у своїй вогненній колісниці, що гуркотіла на небесних вибоїнах, та з лука нищив стрілами-блискавками нечисту силу.

Існує також думка, що першими прийняли християнство київські князі Аскольд і Дір. Але, за безсумнівний даними, першою християнкою серед київської князівської династії була Ольга. Після княгині Ольги нова релігія набула поширення серед панівної верхівки Київської Русі. Точно відомо, що серед оточення Святослава, сина і наступника Ольги, були й християни. Однак сам Святослав, незважаючи на умовляння матері, а також інших прихильників християнства, не зрікся язичества. Літописець переказує: хоч Святослав і відмовлявся прийняти християнство, посилаючись на те, що з нього будуть глузувати дружинники, але "хто хотів хреститися, не забороняв, а тільки насміхався з того". Важко припустити, щоб християн не було серед купецтва, яке вело жваву торгівлю з Візантією та іншими християнськими країнами. Отже, приступаючи до християнізації Русі, Володимир міг спиратися на підтримку певних груп населення Київської Русі — на частину феодалів і купецтва. [1]
2. Літописна легенда про "іспит віри"

Автор "Повісті временних літ" так зображає ситуацію, яка склалася серед правлячих кіл Київської Русі напередодні прийняття християнства. До князя Володимира в 986 році стали прибувати з різних країн місіонери. Першими прибули булгари-мусульмани з Волзько-Камської Булгарії, вони сказали: "Ти, князю, мудрий і розумом тямущий, а закону не знаєш. Повіруй у наш закон і поклонись Магомету". Володимир спитав: "Яка ж ваша віра?" Мусульмани відповіли: "Віруємо богу, а Магомет нас учить: робити обрізання, не їсти свинини, не пити вина, зате після смерті, каже, можна творити блуд з жінками. Дасть Магомет кожному по сімдесят вродливих жінок і вибере одну найвродливішу, і покладе на неї вроду всіх, та й буде йому жоною. "Тут же,— каже Магомет,— може блуд творити кожен..." Володимир, зазначає літописець, "слухав їх, бо й сам любив жінок і всяку розпусту". Однак заборона їсти свинину, а ще більше заборона пити вино відвернули його від ісламу. Він нібито сказав: "Русі єсть веселіє пити, не можемо без того бути".

Після мусульман прийшли німці-католики й заявили: "Ми прийшли від папи римського. Говорить тобі папа так: наша віра — світло; ми поклоняємося богу, який сотворив небо і землю, зорі і місяць, і всяке дихання живе; а ваші боги — просто дерево".

Не припало це до серця Володимирові. "Ідіть, звідки прийшли,— мовив він.— Бо й батьки наші не прийняли цього". Літописець, треба думати, від імені Володимира хотів підкреслити, що ще княгиня Ольга відмовилася від пропозиції прийняти християнство з Риму, тому й Володимир не бажав цього робити.

Пізніше перед Володимиром постали хозари іудейської віри, поширеної у них серед верхівки пануючого класу. Посланці звернулися до Володимира з такими словами: "Ми чули, що приходили булгари і німці, кожен навчаючи тебе своєї віри. Німці вірують у того, кого ми розп'яли, а ми віруємо в єдиного бога Авраама, Ісаака і Іакова".

Вислухавши хозар-іудаїстів, Володимир спитав, де батьківщина їхньої віри, натякаючи на те, чому вони живуть на Волзі, а не в "обітованній землі", в Палестині. Іудаїсти дали таке пояснення: "Розгнівався бог на батьків наших і розсіяв нас по всіх країнах за наші гріхи, а землю нашу віддав християнам". Насупився Володимир та й каже: "Як же ви інших вчите, коли самі відкинуті богом і розсіяні? Якби любив вас бог і закон ваш, то не були б ви розсіяні по чужих землях. Чи ви і нам того хочете?" Присоромлені хозари пішли геть.

Останнім прийшов красномовний грек-філософ. Він одразу став паплюжити релігії своїх конкурентів і всіляко вихваляти християнство візантійського обряду. Не задовольнившись цим, грек розповів Володимиреві історію Старого і Нового завітів від створення світу до вознесіння Христа. Наприкінці філософ додав: "Ісус воскрес і сказав учням своїм, що повернеться з неба на землю і буде судити живих і мертвих, кожному воздасть по заслугах його: праведникам — царство небесне, рай і радість без кінця, безсмертя, а грішникам — муки в пеклі ... Читать дальше »
Просмотров: 5040 | Добавил: rusy | Дата: 15.07.2013 | Комментарии (0)

..
Праздники Украины
Праздники Украины
Погода
Прогноз погоды в Вилково » Украина
ПАВЛО ЧУБИНСЬКИЙ
Шевченко Т Г
М.Коцюбинський
ЛЕСЯ УКРАЇНКА
Іван Франко
Пришвин М.М
Вишня Остап
111


Гоголь "Вечера на хуторе близ Диканьки" - сочинение "Вечера на хуторе близ Диканьки"

Реферат: Політичний портрет М. Грушевського

Скачать Бонк - Английский шаг за шагом

Смотреть онлайн Гарри Поттер (все части)

Смотреть онлайн Сказка о царе Салтане (1966) DVDRip

Смотреть онлайн Дюймовочка (2007) DVDRip

...
Поисковый анализ сайта
Besucherzahler russian brides interesting marriage foreign men
счетчик посещений

Copyright MyCorp © 2024